Proponowane kategorie

Proponowani producenci

Proponowane produkty

  • {{ item.price }} {{ response.currency_symbol }}

Proponowane poradniki

Nie znaleziono

Jak kręcić hula hop?

Hula-hop podobnie jak skakanka kojarzy nam się przede wszystkim z zabawkami dla dzieci. Tymczasem oba przyrządy nie tylko zapewniają świetną zabawę, ale również pozwalają przeprowadzić efektywny trening, spalając kalorie i modelując sylwetkę. Z naszego poradnika dowiecie się, jak kręcić hula hop i jakie efekty uzyskacie.  

 

Co dają ćwiczenia z hula hop?

Coraz więcej osób wybiera hula-hop do ćwiczeń. Ten niedrogi przyrząd nie tylko dostarcza wiele dobrej zabawy, ale również poprawia ogólną kondycję organizmu. Na co wpływa hula hop?

 

Spalanie kalorii

Według Mayo Clinic (amerykańska organizacja działająca w branży medycznej) hula-hop daje podobne efekty, co zajęcia taneczne, np. salsa, swing czy taniec brzucha. W czasie 30 minut treningu kobiety mogą spalić ok. 165 kalorii, a mężczyźni nawet 200 kcal. Z tego względu hula-hop świetnie nadaje się na odchudzanie.

Aby uzyskać lepszy efekt, warto wprowadzić dietę bogatą w białko, a ubogą w węglowodany. 

 

kręcenie hula-hop - efekty

 

Wzmacnianie mięśni 

Podczas kręcenia hula-hop wzmacniamy przede wszystkim mięśnie brzucha – skośny wewnętrzny i zewnętrzny, a także prosty i poprzeczny. Hula-hop korzystanie działa również na mięśnie dolnej części ciała, w tym mięśnie czworogłowe, ścięgna podkolanowe, pośladki oraz łydki. Co więcej, takie ćwiczenia wzmacniają i stabilizują również mięśnie tułowia. 

 

Poprawa układu krwionośnego 

Kręcenie hula-hop ma również pozytywny wpływ na serce i płuca, a tego poprawia przepływ tlenu w całym organizmie. Podczas ćwiczeń wzrasta tętno, a płuca pracują ciężej, co sprawia, że krew dociera do wszystkich naczyń w organizmie. Dzięki temu obniża ryzyko chorób serca i cukrzycy, a także poprawia funkcjonowanie mózgu. 

 

Redukcja tkanki tłuszczowej i zmniejszenie obwodu bioder

Dzięki regularnym ćwiczeniom na hula-hop stracimy kilka centymetrów wokół talii i bioder. W 2015 roku przeprowadzono badania, w których oceniany był 6-tygodniowy program ćwiczeń z hula-hop. 13 kobiet wykazało, że straciło średnio 3,4 cm w talii i ok. 1,4 cm wokół bioder. 

 

Poprawa balansu

Jak podaje American Council of Exercise, kręcenie hula-hop wymaga utrzymania postawy i stabilności. Dzięki regularnym ćwiczeniom możemy poprawić swoją równowagę i koordynację ruchową. 

 

co daje hula-hop

 

Jak wybrać hula-hop?

Hula-hop to nie tylko zabawka dla dzieci, lecz także bezpieczny i przyjemny sposób na spalenie kalorii zredukowanie tkanki tłuszczowej. Na rynku dostępnych jest wiele modeli obręczy – powinniśmy pamiętać, aby wybrać hula-hop odpowiedni do naszych potrzeb. Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie?

Hula hop

 

Rodzaje hula-hop

W sprzedaży znajdziemy kilka rodzajów hula-hop. Większość modeli wykonanych jest ze stali nierdzewnej pokrytej bezpieczną dla skóry pianką albo z tworzywa sztucznego. 

  • Hula-hop tradycyjne – to najczęściej spotykane hula-hop. Jest przeznaczone zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Taki model jest wykonany z lekkiego plastiku, co wpływa na jego niską cenę. 

  • Hula-hop z obciążeniem – ten model waży o wiele więcej niż klasyczne hula hop. 

  • Hula-hop z wypustkami – po wewnętrznej stronie obręczy znajdują się regularnie ułożone wypustki masujące, często w formie kulek. Wypustki masują skórę, pomagają zmniejszyć cellulit, a do tego przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. W sprzedaży można też znaleźć modele z wypustkami magnetycznymi, które mają poprawiać krążenie krwi. 

  • Hula-hop z masażerem – zewnętrzna obręcz jest taka sama jak w klasycznym hula hop, natomiast wewnętrzna jest pofalowana. Poza tym takie hula hop jest większe i cięższe, a dodatkowo występuje w formie składanej.

  • Smart hula hop – to bardziej rozwinięta wersja tradycyjnego hula-hop. Obręcz jest zapinana w pasie jak pasek, dzięki nie spada podczas kręcenia. Na zewnątrz znajduje się szyna jezdna, a na jej końcu umieszczona jest lina z kulką. Przesuwa się ona po ciele w stałym rytmie, dzięki czemu pozwala uzyskać klasyczny efekt hula-hop. Poza tym smart hula hop ma masujące nasadki, które pomagają uzyskać efekt masażu.  

 

 

Rozmiar hula-hop

Abyśmy mogli efektywnie wykonywać ćwiczenia odchudzające na hula-hop, powinniśmy dobrać wielkość przyrządu do naszych indywidualnych predyspozycji. Najlepiej ustawić hula-hop na podłożu i podstawić pod niego stopę. Hula-hop powinno nam sięgać przynajmniej do bioder – może być nieco powyżej, ale nie powinno sięgać niżej. Poza tym przyrząd powinniśmy dobrać do naszej postury ciała. Jeśli mamy większą tuszę, będziemy potrzebować hula-hop o większej średnicy. 

Jak dobrać hula hop do wzrostu? Możemy również posłużyć się poniższymi wytycznymi:

  • Wzrost 150-160 cm –  hula-hop o średnicy 90 cm,

  • Wzrost 161-168 cm – hula-hop o średnicy 95 cm,

  • Wzrost 175 cm – hula-hop o średnicy 100 cm.

  • Wzrost powyżej 185 cm – hula-hop o średnicy 105 cm.

Wybierając hula-hop, zawsze lepiej jest zaokrąglić wynik w górę. W razie potrzeby możemy też skorzystać z oferty firm, które zajmują się produkcją kółek na zamówienie. 

 

Odpowiednia waga hula-hop

Przy wyborze hula-hop musimy również zwrócić uwagę na jego wagę. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ osoby początkujące powinny wybrać cięższe kółko, dzięki czemu nie będą musiały wkładać tyle pracy w jego napędzanie. Nie należy jednak przesadzać z wagą – kręcenie hula-hopem o wadze 1 kg może być bolesne. Najlepiej zatem wybrać kółko o wadze od 0,5 do 0,7 kg.

 

jak wybrać hula-hop

 

Jak nauczyć się kręcić hula-hop? 

„Nie umiem kręcić hula hop” – takie stwierdzenia bardzo często padają z ust osób, które dopiero zaczynają ćwiczyć z kółkiem. Początkujący szybko zniechęcają się do ćwiczeń ze względu na to, że nie potrafią utrzymać koła w ruchu przez dłuższy czas. Dlaczego hula hop spada? Jest to spowodowane przede wszystkim niewłaściwym doborem kółka i nieprawidłową postawą w czasie ćwiczeń. Na szczęście trening czyni mistrza – po kilku próbach bez problemu uda nam się utrzymać obręcz, a z każdym ćwiczeniem będzie coraz łatwiej.

Podpowiadamy, jak kręcić hula hop, żeby nie spadało. 

  • Przede wszystkim powinniśmy dobrać hula-hop do swoich predyspozycji. Im większe kółko, tym łatwiej wprowadza się je w ruch. Mniejsze koło trzeba bowiem szybciej i mocniej kręcić, żeby nie spadało.

  • Musimy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie stóp – powinny być rozstawione nieco szerzej niż na szerokość ramion. Do tego jedna stopa powinna znajdować się nieco przed drugą.

  • Podczas kręcenia powinniśmy uginać nogi w kolanach i bujać się na boki. 

  • Możemy obracać się w tym samym kierunku, w którym kręcimy hula-hop. Dzięki temu będziemy mieć nad nim pełną kontrolę.

  • Podczas kręcenia możemy wspomagać się rękami.

  • Najlepiej zacząć kręcić kółkiem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jeśli jesteśmy leworęczni, to kręcimy w drugą stronę, czyli zgodnie ze wskazówkami zegara.

  • Na czas treningu zakładajmy ubrania przylegające do ciała, gdyż luźne materiały będą nam przeszkadzać i hamować obręcz. 

 

jak nauczyć się kręcić hula-hop

 

Jak kręcić hula hop, aby schudnąć?

Jeśli naszym głównym celem jest odchudzanie, to przede wszystkim musimy spalić kalorie. Do tego celu świetnie nada się hula-hop. 

 

Ćwiczenia na brzuch 

Podstawowym ćwiczeniem, aby wzmocnić mięśnie brzucha, jest obracanie koła na wysokości pępka. Aby wykonać ćwiczenie, należy stanąć w niewielkim rozkroku i lekko ugiąć nogi. Następnie kołysząc biodrami do przodu i do tyłu, wprowadzić hula-hop w ruch. Ćwiczenie powinno trwać przynajmniej 20 minut, ponieważ wtedy tkanka tłuszczowa będzie efektywnie spalana. 

Jak ćwiczyć hula-hopem brzuch? Możemy też wykonać ćwiczenie w pozycji siedzącej. Wystarczy przełożyć obręcz przez głowę i stawić na wysokości klatki piersiowej. Ręce należy trzymać wyprostowane przed sobą i powoli ruszać ciałem do przodu i do tyłu. 

 

Ćwiczenia na biodra 

Jak kręcić hula hop, aby zmniejszyć obwód bioder? Ćwiczenie wykonujemy tak samo jak w przypadku ćwiczeń na brzuch, z tą różnicą, że koło ustawiamy na wysokości bioder, a nie na talii. 

 

Ćwiczenia na ramiona

Z pomocą hula-hop możemy też wzmocnić i wyrzeźbić ramiona. W tym celu należy wyciągnąć rękę w bok – powinna ona znajdować się na wysokości barku. Hula hop nakładamy na nadgarstek i zaczynamy zataczać nim kręgi. To samo ćwiczenie wykonujemy na drugiej ręce.

Jeśli jest to dla nas zbyt trudne, możemy wykonać inne ćwiczenie na ramiona. Powinniśmy wyprostować się i złączyć stopy. Następnie chwycić hula-hop i naciskać na jego boki. Należy przytrzymać kółko przez ok. 30 sekund, a następnie odpuścić. 

 

hula-hop - ćwiczenia na ramiona

 

Ćwiczenia na pośladki 

Jak ćwiczyć pośladki z hula-hop? Aby wykonać ćwiczenie, należy położyć się na podłodze, najlepiej na macie do ćwiczeń. Hula-hop umieścić na wysokości łydek i unieść do góry wyprostowane nogi. Wytrzymać kilka sekund w takiej pozycji, po czym opuścić nogi i powtórzyć ćwiczenie. Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy pamiętać, aby nie odrywać pleców od podłoża. 

Ile kręcić hula hop, żeby były efekty?

Jeśli będziemy regularnie ćwiczyć z kółkiem, pierwsze efekty zauważymy już po 2 tygodniach. Wystarczy poświęcać na trening 15-20 minut dziennie. Natomiast po miesiącu efekty będą już znacznie bardziej widoczne – przede wszystkim ujędrnią się nasze uda i pośladki, brzuch stwardnieje, a obwód talii może się zmniejszyć nawet do 2 cm. 

Ten trening z hula-hop opiera się na stosunkowo łatwych do wykonania ćwiczeniach, dlatego będzie odpowiedni dla osób początkujących. Ćwiczenia z hula-hop są efektywne, a rezultaty szybko zauważalne, więc idealnie sprawdzą się dla niecierpliwych osób. 

 

ZADZWOŃ DO NAS
pon-pt: 8:00-16.00
NAPISZ DO NAS