Amazfit specjalizuje się w produkcji inteligentnych urządzeń wearables, które dedykowane są dla osób uprawiających różne dyscypliny sportowe, a także dla wszystkich, którzy chcą lepiej zadbać o swoją kondycję i zdrowie.
Amazfit - producent urządzeń wearables
Marka Amazfit została założona we wrześniu 2015 roku. Jej właścicielem jest chińska firma Huami Technology, którą założył dwa lata wcześniej Huang Wang. Huami od wielu lat współpracuje z dobrze znaną marką Xiaomi - w ramach współpracy tworzy dla niej urządzenia z segmentu wearables, czyli tzw. elektroniki noszonej.
Nazwa Amazfit pochodzi od połączenia dwóch angielskich słów: amazing, co znaczy niesamowity oraz fit, co oznacza dopasowany lub w dobrej formie. Nazwa odzwierciedla zatem ideologię marki, ponieważ Amazfit specjalizuje w produkcji inteligentnych urządzeń związanych ze sportem, aktywnym stylem życia i zdrowiem. Obecnie w jej ofercie znajdują się: smartwatche i smartbandy, inteligentne wagi, analizujące skład ciała, słuchawki douszne, a także sprzęt sportowy. Produkty marki Amazfit trafiają na rynki do ponad 70 krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych, Japonii, Brazylii, Niemiec, Rosji czy Polski.
Smartwatche i smartbandy Amazfit
Największą popularnością cieszą się smartwatche Amazfit, które nadają się zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników. O ich kunszcie i wysokiej jakości świadczą również liczne zdobyte nagrody, m.in. German iF Industrial Design Award czy Red Dot Design Award. Obecnie w sprzedaży dostępne są następujące modele smartwatchy:
-
Bip - smartwatche z serii Bip wyróżniają się bardzo długim czasem pracy na jednym ładowaniu. Są w stanie wytrzymać nawet do 45 dni bez ładowania, za co są cenione przez użytkowników. Smartwatche Amazfit Bip dostępne są w trzech kolorach: czarnym, białym oraz granatowo-pomarańczowym. Producent wypuścił również na rynek inne modele z tej serii, mianowicie Amazfit Bip-S oraz Amazfit Lite.
-
T-Rex - inteligentne zegarki z kolekcji T-Rex zostały zaprojektowane do zadań specjalnych. Mają wzmocnioną konstrukcję koperty oraz wewnętrzną strukturę, a do tego odpowiednio zabezpieczone przed wodą. Zegarki spełniają standardy militarnej odporności MIL STD 810G, dzięki czemu doskonale sprawdzą się w ekstremalnych warunkach. Smartwatche Amazfit T-Rex występują w czterech kolorach: zielonym, czarnym, khaki i camo green.
-
GTR 42 i 47 mm - smartwatche z tej kolekcji nadają się zarówno dla osób, które ćwiczą, jak i noszą garnitur. Zostały wyposażone w wyświetlacze AMOLED o przekątnej 1,39 cali i wytrzymałe baterie, które są w stanie pracować na jednym ładowaniu nawet do 24 dni. Zegarki Amazfit GTR 42 mm są dostępne w pięciu wersjach kolorystycznych, a modele GTR 47 mm w wersji z aluminiową lub stalową kopertą oraz w kolorze khaki.
-
GTS - inteligentne zegarki Amazfit z kolekcji GTS zbierają bardzo dobre opinie użytkowników. Zegarki z tej linii dostępne są w sześciu kolorach, dzięki czemu doskonale nadają się zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.
-
Neo - jest to kolekcja retro. Smartwatche wyglądem przypominają stare zegarki elektroniczne z lat 80. Mają wyświetlacz o przekątnej 1,2 cala oraz cztery fizyczne przyciski. Wytrzymała bateria o pojemności 160 mAh umożliwia działanie do 28 dni na jednym ładowaniu. Smartwatche Amazfit Neo dostępne są w kolorze czarnym, zielonym i czerwonym.
Stosunkowo niedawno pojawiła się nowa linia zegarków premium Amazfit Zepp, która obejmuje trzy modele. Smartwatche Amazfit Zepp E Round mają okrągłe wyświetlacze i występują w pięciu kolorach: Champagne Gold, Ice Blue, Moon Grey, Onyx Black i Polar Night Black. Drugi model to Amazfit Zepp E Square, który ma prostokątny ekran. Ten model dostępny jest w sześciu kolorach: Onyx Black, Polar Night Black, Pebbly Grey, Moon Grey, Deep Sea Blue oraz Metallic Black Special Edition. Kolejnym smartwatchem z tej serii jest Amazfit Zepp Z, który ma okrągłą kopertę 46 mm, wykonaną z tytanu i otoczoną pierścieniem oraz skórzany pasek.
Marka Amazfit ma w swojej ofercie również smartbandy - Amazfit Band 5, które swoim wyglądem przypominają smartbandy Xiaomi Mi Band 5. Opaski sportowe Amazfit są w stanie pracować nawet do 25 dni na jednym ładowaniu. Mają wbudowany pulsometr, pulsoksymetr, system oceny zdrowia, monitor snu, a także monitorowanie stresu i cyklu menstruacyjnego.
Zepp - nowa aplikacja do produktów Amazfit
W 2018 roku właściciel marki Amazfit (Huami) wykupił 100% akcji amerykańskiej firmy Zepp, która zajmowała się produkcją sensorów, montowanych np. w rakietach tenisowych lub kijach golfowych czy bejsbolowych. W efekcie pojawiła się nowa aplikacja na smartwatche i smartbandy - Zepp, która zastąpiła aplikację Amazfit. Producent zdecydował się na rebranding, gdyż nazwa Amazfit ma kojarzyć się z inteligentnymi urządzeniami wearables, a Zepp z centrum zarządzania danymi, gromadzonymi przez te urządzenia. W nowej aplikacji Zepp wprowadzono zmiany wizualne oraz drobne zmiany w interfejsie. Aplikację można pobrać za darmo w Sklepie Play lub App Store.
Źródło: www.play.google.com
Wydaniu nowej aplikacji towarzyszyła premiera nowych smartwatchy Amazft - linia Amazfit Zepp. Jest to kolekcja premium w ofercie tego producenta, a w jej skład wchodzą smartwatche Amazfit Zepp E Square oraz Amazfit E Circle.